dimarts, 8 d’octubre del 2013

CLÀSSICA D'OCTUBRE: HORARIS I PUNT DE SORTIDA

Ja ho tenim aquí!!!

L'hora de sortida (bici posada) serà a les 8:00 en punt. És important arribar uns minuts abans per tal de poder sortir puntuals. El capellà del Far, que és on escorcem, no està per Hòsties (mai millor dit), i si no arribem abans de les 11 al bar, s'emprenyarà més del que ja ho està (crec que viu emprenyat aquest home).

Punt de sortida:

Mostra un mapa més gran

RECORDEU, A LES 8 AMB LA BICI POSADA!!!
Ens veiem dissabte compis!!

PD: Teamb Colombia son unos rajaos

DESCRIPCIÓ I TRAK DE LA RUTA:

Una ruta magnífica per "la muntanya" o dit d'una altra manera per la falda del Montseny, per les Guilleries-Savassona, pel Cabrarès/Collsacabra i la 'plana' de Vic. L'he qualificat de 'Molt difícil' per la 'putada' de la pujada de Falgars.

Unirem les següents viles i paratges per carreteres secundàries i pistes forestals asfaltades, encimentades i algun tram petit de terra: Vilalleons . Sant Julià de Vilatorta · Pont de Malafogassa · Sant Romà de Sau · Embassament de Sau · Sant Joan de Fàbregues · Rupit · Coll de Condreu · Santuari de la Nostra Senyora del Far · Vall d'en Bas · Falgars d'en Bas ·

Coll de Pruit · Collet de Rajols · Pla Boixer · L'Avenc · Cingles de Tavertet · Tavertet · L'Esquirol · Roda de Ter · Tavèrnoles · Folgueroles · Sant Julià de Vilatorta · Vilalleons

Començarem la ruta encarant direcció Sant Sadurní d'Osormort, el qual travasserem, fins que arribem als peus del Collsesplanes aquí agafarem el trencant per una pista asfaltada direcció al Càmping el Pont. Normalment aquest trencant està molt brut de sorra, la qual inclús arriba a tapar l'asfalt. Aquesta pista que ens durà fins el Pont de Malafogassa és una delícia, tot indica que ja ens trobem dins l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona. Tot just travessat el càmping podem fer una paradeta per visitar el pont de Malafogassa, si no volem visitar-lo, agafarem el trencant cap a l'esquerra (direcció Vilanova de Sau) on començarem amb la primera 'putadeta' del dia una pujada curta però molt intensa que ens durà al pla de Morgadès.
Pont de la Malafogasa
Un cop dalt del pla continuarem per camins asfaltats, en el primer trencant, trencarem cap a la dreta direcció Vilanova de Sau/Sant Romà de Sau i en el segon trencant (Ull! no us el salteu que és quan comença la baixada cap a Vilanova) agafarem direcció Sant Romà de Sau. En aquest tram tindrem unes vistes magnífiques del pantà de Sau i els cingles de Tavartet. Quan entrem a Sant Romà l'estat del ferm és lamentable però tant sols seran uns 200 metres. De Sant Romà tirarem en direcció a la presa i d'aquí al Restaurant la Riba just desprès trobarem un trencant a mà dreta una pista encimentada que ens conduirà a Sant Joan de Fàbregues i Rupit. La pista està força be però per si de cas portarem el material per si punxem. Fins a Rupit és tot un pujada-pla-baixadeta algunes rampes arriben als dos dígits. A l'alçada de Sant Joan de Fàbregues les vistes són espectaculars!!
Rupit

Un cop a Rupit podem carregar aigua a la font i tornarem a agafar una carretera secundària cap al Coll de Condreu (direcció Olot) aquí continua la pujada però ja no pica tant cap a dalt i amb carretera bona es fa molt bé, a dalt al coll, trencarem a la dreta direcció al Far. Aquesta és una pista asfaltada de molt bon fer que va picant cap amunt fins l'arribada al Santuari, on podrem visitar-lo i també trobarem un bar/restaurant on està previst esmorzar si em fan cas, però sobretot aquí hi trobarem el mirador, on podrem contemplar unes grans vistes de la zona del pantà de Susqueda.
Salt de Sallent a Rupit

Tornarem pel mateix camí cap al Coll de Condreu i iniciarem la baixada cap al Coll d'Uria (carretera secundària), per continuar baixant fins la Vall d'en Bas, just a l'entrada de la Vall hi ha el trencant a mà esquerra cap a Falgars d'en Bas. Podrem veure salts d'aigua per la zona si ha plogut, tot un espectacle!! Pels que no sapigueu què és Falgars d'en Bas, tant sols diré que és una PUTADA encimentada molt maca, molt xula però sobretot molt dura, extremadament dura, són uns 4 quilòmetres on la rampa més suau és del 10% i d'aquí no baixa i les més dures semble que arriben al 20%. Per arribar a aquesta pista encimentada un cop em fet el trencant direcció a Falgars (entrarem en una pista asfaltada) i just abans d'arribar a Els Hostalets d'en Bas hi ha un trencant a mà esquerra el qual és una pista de sorra que ens durà a l'entrada d'una pista encimentada particular amb un cartell i una cadena que diu prohibit el pas de vehicles (recordem que legalment un ciclista pujat a una bici és considera vehicle i si vas caminant amb la bici al costat no, poder haurem de posar peu a terra com a Capolat. jajajajaja ;-)) i apa ja pot començar la tortura! L'estat de l'encimentat es bastant bo. Desprès d'aquests quatre quilòmetres arribem al Pla de Falgars amb unes vistes impressionants, aquí la pista encimentada s'acaba i comença una pista de terra d'uns 200 metres fins arribar a Falgars.

Esmorzarem al Santuari del Far

Un cop a Falgars d'en Bas entrarem en una pista asfaltada amb una zona de tobogans amb unes rampes exigents fins que arribem al coll de Pruit on iniciarem una baixada on enllaçarem amb la carretera del coll de Condreu per continuar baixant fins el trencant a mà esquerra d'una pista encimentada que ens portarà al collet de Rajols i al pla Boixer. Aquí ja ens trobem als cingles de Tavertet-l'Avenc l'estat del ciment és el pitjor de tot el recorregut però aquest petit mal tràngol queda diluït per les magnífiques vistes del pantà de Sau.
Vistes des-de Tavertet
Un cop a Tavertet podem omplir els bidons a la font tot gaudint de l'espectacle de la zona. Ara enfilarem la carretera secundària cap a l'Esquirol i d'aquí cap a Roda de Ter un cop a Roda agafarem tot un seguit de pistes asfaltades que ens duran altre cop a Taradell, resseguint la plana tot passant per Tavèrnoles, Folgueroles, Sant Julià, Santa Eugènia i finalment al nostre punt de partida. Una gran ruta amb uns paratges, viles, carreteres i pistes que ens faran gaudir d'allò més!!!

Un cop arrivem, podem deixar les bicis al cotxe o bé, al mateix Restaurant Teixidor, situat al punt de sortida i arrivada de la ruta.

Per dinar ens han preparat un menu on podrem escollir entre els seguents plats:

De primer podrieu escollir entre:

• AMANIDA TEIXIDOR ( amanida amb embotit)
  • MELO  O PINYA AMB PERNIL
  • TORRADES AMB ANXOVES I PEBROT

De segon a escollir entre:

• PARRILLADA DE CARN AMB PATATES ( xai, botifarra, llom, pollastre, galtes)
  • CALAMARS A LA PLANXA amb mongetes
  • VEDELLA AMB BOLETS

PA VI I AIGUA
POSTRES A ESCOLLIR ENTRE ( FLAM, SORBET DE LLIMONA, MEL I MATÓ, GELAT DE CAFÉ O TURRO, ETC...)
CAFE O TALLAT

Restaurant Cal Teixidor
Em falta negociar l'esmorzar, quan ho tingui negociat us dire preus de tot plegat i, per ferho tot més pràctic, poder us dono conta i ja faré jo mateix el pagament de tot. Si no, lo millor serà portar l'import exacte.