diumenge, 29 de gener de 2012

LLARG RECORREGUT AMB LA BTT

Després d'haver provat sensacions en sortides de mig recorregut, calia comprovar quina era la resposta de la 29er en una sortida de llarg recorregut (76 Km) i amb un desnivell considerable proper als 2.000 m. Un dels dubtes importants que tenia eren relatius a la resistència del meu cos de iaio en una sortida de més de 4 hores amb recorregut exigent.

Ja fa més de 8 anys que fins ara circulava amb na meravella anomenada Scalpel que, malgrat no ser una doble de llarg recorregut, si que et dona un plus de comoditat que en sortides llargues s'agraeix. Apart de notar un lleuger dolor en els canells degut a la falta de costum d'anar sense banyes, per lo demés, la resta del meu cos castigat ha aguantat força bé la tralla d'avui. La posició sobre la bici es molt agraïda i tot i que te una geometria bastant agressiva, la sensació de no anar forçat i amb posició excesivament racing, es nota força.
Quan vaig decidir passar-me a les 29, tot per culpa d'en Charlie, les opcions que sota el meu punt de vista eren les millors eren 3: Cannondale Flash, S-Works o Ninner. Una de les decisions que em va decantar cap a la Flash va ser precisament aquesta, la posició sobre la bici. Vaig provar la S-Works, una gran màquina. La sensació  només pujar sobre és molt semblada a la que tinc quan pujo a la Tarmac s-works de carretera: FOTLI TRALLA, PEDALA FORT, AGAFA AL DE DAVANT COM SIGUI!!!. Els que em tingut la sort de provar una S-Works sabem que pedalar amb s-works, ja sigui de ctra o ja sigui de muntanya és ser conscient de que puges a una màquina de primer nivell pensada per anar mooolt ràpid, una màquina que t'exigirà el màxim, una màquina no recomanada a excursinistes. La Ninner, tot i que no la he provat prou, potser diria que és un entremig: quan puges sobre la ninner no tens la sensació que et dona la s-works però si que notes que és una màquina que també està pensada per anar ràpid a les curses XC. La Flash, per a mi i pel que jo anava buscant, m'ho dona quasi tot, i si al final em quedava algun dubte, que el vaig tenir i molt amb la s-works, la Lefty va fer que aquests possibles dubtes s'esvaissin. Quan proves i gaudeixes d'una Lefty, deixen d'existir opcions. Si a això li sumem el plus de control i comoditat que et dona el nou sistema que cannondale a aplicat a les baines traseres i a la tija de silló i que dona un petit recorregut d'uns 5 mm d'amortiguació i absorció d'irregularitats, convertim aquesta bici en una devora km insaciable.

Amb més temps vull fer un test amb profunditat, una anàlisi del funcionament i de les impressions d'aquesta magnifica bici. Tractaré de donar-vos el meu parer i opinió objectiva del funcionament d'aquesta meravella de rodes mooooolt grans. De moment us deixo la gràfica i els secrets del recorregut d'avui. Com veureu, es pot anar mol ràpid. Contant que encara no estic al 100% de forma, les mitges de quasi 18 Km/h en un recorregut exigent amb bastant senderilu i amb desnivell de qusi 2.000 m parlen per si soles.

Happy Trails a tots!


 

4 comentaris:

  1. Pero quina merda es aquest strava. T'has de donar d'alta, m'he donat, i encara no pots baixar-te el track, suposo que has de donar-te d'alta a l'opció premium, o sigui has de pagar, pero tio que tens comissió u que, posa el track i deixat de letxes, no siguis mamonnnn. Pues eso pasame ese puto track. Un abrazo que te veo enamorao, llevabas motor u que, 75 k, en 4 horas y media....

    ResponElimina
  2. Hola me han comentado que la horquilla esa que llevas que lleva un mantenimiento anual y solo en servicio oficial.¿ es cierto? ¿que opinion tienes de ella?

    ResponElimina
  3. Hola Javi, la Lefty, bajo mi punto de vista y después de llevar casi 10 años usándola, tiene muchísimas ventajas y pocas desventajas. Tartaré de detallarte cada una de ellas:
    GRANDES VENTAJAS:
    1- Una de las más ligeras del mercado.
    2- Rigidez. No he probado horquilla con una rigidez tan bestia, tanto frontal como lateral. Te da una sensación de seguridad grande ya que el control de la dirección es muy directo y fiable; pones la rueda haya donde quieres
    3- Mantenimiento y sencillez. Siguiendo unos fáciles pasos regularmente, mantendrás tu horquilla en buen estado olvidándote de casquillos y de mantener limpias las barras en cada salida
    DESVENTAJAS
    1- Si se te jode, que también se joden, aunque poco, por lo menos en mi caso, el servicio técnico es muy caro y extremadamente lento e ineficiente. Aunque ya te digo, en este aspecto te diré que yo de las 3 que he tenido tan solo he jodido en una de ellas un cojinete y no es que les haga pocos km.
    2- No tienen el mismo tacto ni suavidad que una horquilla tradicional
    3- Estética. Aunque a mi me encanta, entiendo que haya gente que eso de ver solo una barra le dañe a los ojos
    No la pruebes ya que te aseguro que si lo haces, querrás una
    Cualquier duda que tengas ya sabes donde estoy
    Espero haberte ayudado

    ResponElimina
  4. Gracias por la aclaracion te paso un link sobre ese mantenimiento que me hablas es super sencillo y puede alargar la vida de la horquilla
    http://www.bikezona.tv/index.php?idpelicula=817#
    gracias y habra que ir ahorrando

    ResponElimina

Els comentaris anònims s'anularan inmediatament