dilluns, 30 de maig del 2011

CRIANT GLÒBULS VERMELLS AMB EL TXUPI I L'OSCAR

Magnifica i dura volta pels ports del Pre Pirineu Català la que ens ha muntat el bon amic Txupi; no en va, en tant sols 135 Km, surten 3.420 m de desnivell acumulat.

Sortim de St Llorenç de Morunys i comencem ascendint un dels clàsics, el Coll de Port. Baixem a Tuixén i sense practicament adonar-nos ja ens estem enfilant al segon del dia, Coll de Bancs. Després d'una llarga i perillosa baixada, degut al mal estat de l'asfalt, arribem a l'idilic poble i paratge de Barceloneta i comencem a pujar el tercer i dur, sobretot en el seu inici, del dia: la Costa del Montsec (no estic segur de que aquest sigui el nom real del port (Txupi ja em diràs si no). Un cop arribem dalt i després d'una petita baixadeta, l'asfalt s'acaba i com si estiguéssim al Giro, seguim ascendint durant uns 2 km per acabar planejant 3 km més per una pisat sense asfaltar però molt ben compactada. Sense problemes ens plantem a Montan de Tost i des-de aquí una baixada impresionant i perillosa degut al bon estat de l'asfalt, la forta pendent i  la velocitat que es pot arribar a agafar ens portarà directes a la Ctra. C-14 que ve de la Seu i d'Andorra. Aquest tram de 4 Km per la C-14 serà l'unic tram pla i per Ctra ample i amb tràfic; fins al moment  he contat que se'ns han creuat 4 cotxes, sencillament fantàstic.

Fem una paradeta per menjar alguna cosa a Organyà i, ara amb una solana forta i força calor, iniciem l'ultima i eterna pujada, res més que 41 Km de pujada que ens portaran fins a Coll de Jou passant per Alinyà i Cambrils. Paradeta a Coll de Jou per fer un bon glop d'aigua fresca de la font, comentaris arrel de la gran pujada que ha fet el company Txupi i directes en forta baixada cap al punt de sortida.

Ruta en bici 1009037 - powered by Bikemap

1. Angel creo que le llaman,colldarnat,o por lo menos eso es lo que pone alli arriba, logicamente vosotros no lo veriais porque ivais un poquito encendidos cabrones,que me llevaisteis con el cuello estirao 80 km.salud

2. El divenfres pujarem amb el parrita a fer alguna cosa semblant, si algu s'apunta a les 6:30 a la plaza del vi. Ja ho sabeu

3. Ok Marc jo pujare també a les 6h30 estic a la plaça del vi, fins divendres maquina!!!!

4. Perfecte Xavi, potser podem anar tots en un cotxe. El parrita porta la megabaca, ens veim divendres porta roba per si fa fred, manguitos ,chaleko........

Els comentaris anònims s'anularan inmediatament