divendres, 10 de setembre del 2010

DIA 2/10: GRAN CLASSICA 2010. NO US LA PODEU PERDRE!!!

El Bene s'ha donat conta que la crònica no quadraba. Fent un tallat i enganxar em vaig liar. Ara la crònica és correcte.

Com ja us he anat informant, aquest any la clàssica d'octubre abandonarà el territori proper al mar i s'aventurarà pel Pre- Pirineu. Ja em coneixeu i sabeu que sempre intento buscar carreterones tranquil·les, desconegudes i inèdites. Aquest 3 adjectius normalment solen resumir-se en un de sol, màxim dos: duresa i paisatge brutal.

Us paso una breu descripció de la ruta per a que aneu fent boca:

Sortim de St. Privat d'en Bas ja en pujada en direcció al mega coll de Collfred. L'inici de port és suau però, tot just al km 1,5 ja comencen les primeres rampes fortes  que no s'acaven fins al km 12, més o menys. Les primeres rampes, d'un 10-12% son suportables però després el meu polar ha arrivat a marcar-me rampes del 17-18% que més endavant arrivaran als brutals 25% de màxim en algun punt en concret; sort que, de tant en tant, alguns descans (rampes del 8% que semblen planes)  fan més suportable la pujada. Penso que el fet d'iniciar la ruta amb aquest mega port fara que , l'itinerari previst que no deixa de pujar en tot lo dia, sigui més suportable.
Perfil de l'etapa: 150Km & 3.000 m desnivell acumulat
Arrivem a Vidrà i seguim en direcció l'Esquirol per, abans de arrivar a aquesta població desviar-nos per una pista encimentada en direcció al bonic poble de Laes. Aquesta pista, que comença en baixada pronunciada d'uns 3 km ens portarà en un constant puja i baixa a la ctra que va de Ripoll a Olot, a la alçada de Vallfogona.

Girem a la dreta i suau pujada al Coll de Canes i, en baixada, al Coll de Coubet, on girarem a l'esquerra per a dirigir-nos, després de superar uns 3km d'una suau pujada al coll de Santigossa  i, en un vertiginos i rapidissim descens, a Sant Joan de les Abadesses.

Gir a la dreta en direcció Camprodon. Aquest serà l'unic punt on haurem de fer uns 8km per una carretera molt maca però bastant transitada. Per evitar aquesta carretera hi ha la opció de pujar per Ogassa, però ho veig ja massa dur per aquestes dates; pasariem de fer 3.000 de desnivell a fer uns 3.600 (poca broma).

Creuem Camprodon i seguirem en suau pujada en direcció a Molló i al Coll d'Ares. Abans de arrivar a Molló ens desviarem a la dreta i agafarem una altre carreterona que primer en suau pujada i després en vertigisnosa i revirada baixada en portarà als impresionants pobles de  Rocabruna i a Beget. Un cop a Beget s'inicia la pujada al Coll de Bucs. Son uns 8km de pujada.

Passem el coll de Bucs i baixarem en direcció a Oix, on està previst parar a fer un bon dinar. Després de dinar haurem de superar un dels ultims obstacles del dia, el Coll de Camporiol. Pasat aquest coll ja només ens quedarà baixar cap a Castellfillit de la Roca i fer les enganxoses i pestosilles pujadetes en direcció a Olot i St. Privat.

Pujant Collfred

El bonic poble de Beget

Us espero a tots. És molt important que em confimeu pel tema del lloc per dinar

1. Quin dia sera finalment? jo m'hapunto-

2. Joer bucles, t'habrás quedao agustito. Pero bueno, si no pasa nada cuenta conmigo, allí estaremos el sábado día 2. Otra cosita, creo que t'has liao en la explicación, creo que esto debería ir al final: "Baixarem en direcció a Oix, on està previst parar a fer un bon dinar. Després de dinar haurem de superar un dels ultims obstacles del dia, el Coll de Camporiol. Pasat aquest coll ja només ens quedarà baixar cap a Castellfillit de la Roca i fer les enganxoses i pestosilles pujadetes en direcció a Olot i St. Privat.". M'estaba rebanando los sesos, en como llegar de Vallfagona a Oix, así todo del tirón en bajada, je, je,

3. Otra cosita noi. La comida la has puesto en el km 120. Después quedan 25 hasta el coche. Antes pararemos también a almorzar. Quizás lo mejor hubiera sido que la comida estubiera como es habitual en el final de recorrido. Supongo que lo has pensado así por una cuestión horaria, con tanta subidita se suponen que se llega tarde. Aunque coger la bici después de comer, con la tralla que llevaremos, la barrigota, y las cervecitas, no se si es buena indea. Yo propongo, otra solución: salir lo temprano que sea necesario, y hacerlo del lugar donde vamos a comer, Oix, y hacer el mismo recorrido. tardamos un poco más con el coche, pero tampoco es mucho, y así nos quitamos esos 25 km después de comer, y de paso hemos calentao un poco antes del terrible Collfred. Pue eso, a ver que os parece.

4. David, serà lo dia 2b d'octubre
    Bene: a mi me parece bien tu propuesta. Si acaso mañana lo hablamos a ver que dic la peña.

Els comentaris anònims s'anularan inmediatament